Kanalen
Externe communicatiekanalen
Hulshout telt een scala aan externe communicatiekanalen. Welke het zijn en waarvoor ze dienen, sommen we beknopt op.
Analoog
- telefoon
Onze diensten zijn telefonisch bereikbaar op maandag tussen 09.00 uur en 12.00 uur en tussen 18.00 uur en 20.00 uur en van dinsdag tot en met vrijdag tussen 09.00 uur en 12.00 uur. Je belt naar 015 22 40 11.
- gemeenteblad
Tien keer per jaar valt het gemeenteblad in de bus. Zie je er graag een artikel in verschijnen? Bezorg het aan de communicatiedienst via communicatie@hulshout.be. Deadlines vind je hier.
- elektronische borden
Op de elektronische borden worden boodschappen, zoals activiteiten, gepubliceerd. Er staat er een in elke dorpskern. Je kan als erkende vereniging een aanvraag indienen. Lees het reglement.
- schermen onthaal
De schermen bij het onthaal tonen aankondigingen van het lokale bestuur.
- drukwerk
Voorbeelden zijn de zomerbrochure en de gids voor inwoners. Gemeentelijk drukwerk herken je aan een logo.
Digitaal
Je richt je voor algemene vragen het best tot info@hulshout.be. Mail voor specifieke vragen rechtstreeks naar de betrokkenen. Een overzicht van adressen bevat deze pagina.
Om een klacht te melden, gebruik je klachten@hulshout.be.
- website
De website is de meest complete bron van informatie. Er worden bovendien regelmatig nieuwsitems aan toegevoegd.
- sociale media
We beschikken over diverse accounts op Facebook:
- overkoepelend;
- lokale economie;
- vrije tijd: bibliotheek, cultuur en toerisme, jeugd en sport.
* Hoplr
Om de gemeenschap zich te laten engageren, bestaat een buurtnetwerk voor en door buren, Hoplr. Je registreert je zo.
Voor professionele doelen, bijvoorbeeld vacatures, zijn we actief op LinkedIn.
* X
De bredere distributie van persberichten gebeurt middels X.
* BE-Alert
Crisiscommunicatie verloopt langs BE-Alert.
- persberichten
Wetenswaardigheden van het lokale bestuur worden met behulp van persberichten de wereld ingestuurd. De regionale of de landelijke pers neemt ze wel of niet op.